15

Sjukling

Har legat i 4 dagar nu med en slemmig hals och en näsa som är både täppt och rinnig, har inte haft någon feber men är liks förbannat helt slut iallafall....så har knappt varit upp ur sängen, eller jo förresten! måste kissa 1-2 gånger i timmen dygnet runt så visst har jag varit uppe ur sängen.

 

Har väldigt blandade känslor angående de här med här med förlossningen just nu...här är en del som rör sig i mitt huvud..

  • Är fruktansvärt trött på magen då vad jag än gör- gör ont, det är ett helt gympapass att få på sig strumpor, ryggen värker och måste som sagt springa på toa 1-2 gånger i timmen.
  • Kommer sakna bebismagen!!! För fasiken va mysigt de.
  • Längtar efter att få lära känna den lilla individen som är så mycket VI det bara kan bli. 50-50 av johan och mig.
  • Nu inatt när kalendern slår om till 2013 så kan bebisen få komma precis när som helst.
  • Är rädd för förlossningen.. för att något ska gå fel..eller att bebisen inte mår bra...
  • Är rädd för försäkringskassan.....mest för att man hört så mycket dåligt om dem och att jag fattar ingenting av hur man ska bete sig.
  • Vill att allt ska vara klart till bebisen kommer. Det lilla rummet uppe där skötbordet och liknande ska stå saknar golv och lister än så länge, en del skötprylar måste inhandlas samt kudde och ev. täcke.
  • Vill bli frisk för som det känns nu så blir jag helt knäckt av att gå från vardagsrummet till köket och förstår inte hur kroppen ska klara av en förlossning just nu..
  • Men mest av allt så önskar jag/vi bara att våran lilla pojke är frisk och nyfiken på livet utanför magen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0